​Oletko hankkimassa bokseria uudeksi perheenjäseneksi?

​​

• hanki pentusi vastuulliselta kasvattajalta, joka rekisteröi pennut Suomen Kennelliiton koirarekisteriin.

• tutustu Suomen Bokseri-yhdistyksen pentuvälityksen tarjontaan. Pentuvälityksessä olevat pentueet täyttävät Suomen Kennelliiton PEVISA (perinnöllisten vikojen ja sairauksien vastustamisohjelma) -vaatimukset.

• ota yhteyttä Suomen Bokseriyhdistyksen kasvattajalistalla oleviin kasvattajiin keskustellaksesi rodusta ja heidän pentuesuunnitelmistaan.

• varaudu siihen, että voit joutua odottamaan pentuasi jonkin aikaa, mutta näin tiedät, minkälaisista terveystutkituista vanhemmista pentusi on tulossa.

• vastuullinen kasvattaja auttaa ja tukee tulevaisuudessakin.

Rekisteröidyn bokseripennun keskimääräinen hinta on tällä hetkellä 1500 €.

Jalostustoimikunta on asettanut tietyt suositukset, mitä pentueen vanhempien tulisi täyttää. Jokaisen pentueen/yhdistelmän tiedoissa näkyy miltä osin pentue/yhdistelmä vastaa jalostustoimikunnan suosituksia.

MISTÄ LÖYDÄN?

SBYn jäsenkasvattajien sekä yhdistyksen jäsenten tulevien bokseripentueiden astutukset ja jo syntyneet pennut löytyvät pentuvälityksen sivupalkin takaa.

Jos listalta ei löydy sinulle sopivaa pentuetta, ole yhteydessä myös Suomen Bokseriyhdistyksen jäsenkasvattajiin ja tiedustele mahdollisista tulevista suunnitelmista. SBYn jäsenkasvattajalista >>>

ÄLÄ OSTA PAPERITONTA PENTUA! Lue lisää >>>

HALUATKO TIETÄÄ ENEMMÄN BOKSEREISTA?

Suomen Bokseriyhdistyksen rotuneuvonta sekä hallituksen jäsenet sekä alaosastot opastavat mielellään bokserin hankintaa harkitsevaa. Jos olet siis harkitsemassa ottaa bokserin ja kaipaat rodusta lisätietoja, älä epäröi ottaa yhteyttä! Yhdistyksemme toimihenkilöt osaavat varmasti kertoa rodun niin hyvistä kuin huonoistakin puolista ja osaavat myös varmasti vastata kysymykseen, voisiko rotu olla juuri sinulle sopiva.

Rotuneuvonnan yhteystiedot: Tarja Paatero,  040 5037670 tai bokseri.rotuinfo @ gmail.com

HUOM!!

Jokaisella puhdasrotuisella koiralla on aina rekisteritodistus - jos rekisteritodistus puuttuu, on kyseessä mitä ilmeisimmin monirotuinen. Tämä koskee siis kaikkia suomalaisia, amerikkalaisia, venäläisiä - kaikkia - koiria.

Suomessa myydään/ostetaan jatkuvasti monirotuisia koiria, joita hyväuskoisesti luullaan myyjän/kasvattajan sanojen mukaan puhdasrotuiseksi. Ikävä kyllä, koira ei muutu myöhemmin rotukoiraksi vaikka kuinka yrittäisi. Katso, että koiralla on paperit kunnossa ennen kuin ostat sen.

JOS OLET OSTAMASSA PENTUSI ULKOMAILTA, muista huomioida ainakin seuraavat asiat:

• osta vain luotettavalta FCI:n ja kyseisen maan kennelliiton sekä bokseriyhdistyksen alaiselta kasvattajalta

• vaadi kasvattajalta pentueen vanhempien terveystiedot sekä koe– että näyttelytulokset (mielummin “mustaa valkoisella”)

• tarkista maahantuonti- ja eläinsuojelusäännökset ennen kuin tuot pennun maahan

• rekisteröintiä varten Suomen Kennelliitto vaatii pennultasi “Export Pedigreen”