Kokeet ja kilpailut

Suomen bokseriyhdistys järjestää vuosittain rotumestaruuskilpailut PK lajeissa sekä erikoisjäljellä (IFH). Rotumestaruuskilpailut järjestetään aina vuoro vuosin kunkin alaosaston toimesta, koe- ja koulutustoimikunnan tukemana.

SBY on järjestänyt rotumestaruuskilpailuja myös TOKO:ssa. Tämä ei ole ollut joka vuotinen mestaruuskilpailu, vaan se on järjestetty mahdollisuuksien ja lupaavien osallistujamäärien mukaan. Jatkossakin nämä TOKO mestaruuskilpailut ovat mahdollisia, mikäli lajin harrastajista löytyy tarpeeksi osalitujia jotta kisat kannattaa järjestää.

Rotumestaruuskilpailuiden lisäksi SBY järjestää leikkimielisen rotuottelun, ABCD-ottelun, yhdessä airedalenterrierien, dobermannien ja collieiden kanssa. ABCD-ottelussa kisailevat keskenään nuo kolme rotua mölliluokissa sekä kisaavien luokissa. ABCD-ottelun järjestää kunkin rodun rotuyhdistys vuorollaan.

SBY pyrkii kasaamaan vuosittain joukkueen myös Who Bites the Best rotuotteluun jossa kisataan rotumestaruudesta suojelussa (IGP). Kilpailu on avoin kaikille palveluskoiraroduille. Kilpailuun osallistutaan joukkueena.

Yllä mainittujen kilpailujen lisäksi SBY lähettää vuosittain edustusjoukkueen Atibox-kilpailuihin. Atibox-kilpailut järjestetään suojelussa (IGP) ja erikoisjäljellä (IFH).

PK-ROTUMESTARUUSKILPAILUT

SBY:n rotumestaruuskisat pyritään järjestämään vuosittain. Vetovastuu kisojen järjestämisellä on aina kullakin alaosastolla vuorollaan.

Rotumestiksissa on mahdollista kisata seuraavissa lajeissa:

• jälki

• haku

• etsintä

• viesti

• suojelu

PK-lajien rotumestarit 2006-2022 >>>

FH-ROTUMESTARUUSKILPAILUT

Erikoisjäljen (IFH) rotumestaruuskilpailut pyritään järjestetämään vuosittain. Vetovastuu kisojen järjestämisellä on kullakin alaosastolla vuorollaan.

IFH rotumestarit 2006-2022 >>>

TOKO-ROTUMESTARUUSKILPAILUT

TOKO-mestaruuskokeita ei tällä hetkellä järjestetä vuosittain. Niiden järjestämistä tullaan miettimään toistaiseksi aina vuosi kerrallaan. Järjestämseen vaikuttaa lajin harrastajamäärät bokserien keskuudessa, eli potentiaalisten osallistujien määrä kilpailuun. Lisäksi tarvitaan porukka joka ottaa kisat järjestääkseen, nyt kun sitä ei ole määritelty joka vuotiseksi kilpailuksi josta kukin alaosasto ottaisi päävastuun aina vuorollaan. Lajin harrastajamääriä pyritään selvittämään mm. kyselyyillä nettisivujen ja facebookin kautta. Mikäli koet että TOKO-mestikset olisi hyvä juttu, ja olisit mahdollisesti valmis osallistumaan kisoihin tai järjetäjien joukkoon, ota yhteyttä SBY:n koe- ja koulutusvastaavaan, niin saadaan järjestettyä boksereillekin TOKO-mestikset useammin!

Tokomestisten tulokset 2012-2016 >>>

ABCD-OTTELU

ABCD-ottelu on vuosittain järjestettävä leikkimileinen rotuottelu airedalenterrierien, dobermannien, collieiden ja boksereiden kesken. Ottelussa kisataan kahdessa luokassa, mölleissä ja kisailevissa. Otteluun kerätään joukkue aina kaikista halukkaista bokseriharrastajista jotka täyttävät osallistumiskriteerit. Kriteerit löytyy aina ottelumainoksesta. ABCD-ottelu on loistava mahdollisuus kisauran aloitteleville hakea kisatuntumaa itselle ja koiralle ennen isompia kisoja. Ja jo kisanneille tämä on mukava yksi kisakokemus lisää, samalla pääsee antamaan tukensa ja vinkkinsä kisauraa aloitteleville joukkuetovereille!

Linkki ABCD-ottelun sääntöihin tästä.

WHO BITES THE BEST

Who Bites the Best tai tutummin WBtB on ainutlaatuinen rotuottelu suojelussa, joka on avoin kaikille palveluskoiraroduille. Rotuyhdistykset keräävät joukkueensa kilpailuun.

Lisätietoja yhdistyksen koe- ja koulutusvastaavalta.

WUBOX-KILPAILUT

SBY vaihtoi Atibox-organisaation alaisuudesta Wubox-organisaation alaisuuteen vuodesta 2022 alkaen. Suomi pyrkii lähettämään vuosittain edustusjoukkueen Wubox kilpailuihin joissa kisataan suojelussa (IGP) ja erikoisjäljessä (IFH).

Wubox-kisat ja -joukkueet >>>

Linkki Wuboxin sivuille

ATIBOX-KILPAILUT

SBY kuului vuoden 2021 loppuun Atibox-organisaatioon, jonka jälkeen se vaihtoi Wubox-organisaation alle. Suomi pyrki lähettämään vuosittain Suomen edustusjoukkueen Atibox kilpailuihin joissa kisattiin suojelussa (IGP) ja erikoisjäljellä (IFH).

Atibox kisoja järjestetään edelleen. SBY ei kuulu enää tähän organisaatioon, joten tästä syystä kilpailijat ilmoittautuvat kisoihin itse, edustaen kisoissa Suomea.

Atibox-kisat ja -joukkueet >>>

Linkki Atiboxin sivuille