Kiertopalkinnot

Suomen Bokseriyhdistys jakaa useita näyttelytoimintaan ja harrastamiseen kuin myös kasvatustyöhön liittyviä palkintoja.

NÄYTTELYKIERTOPALKINNOT

Vuoden näyttelybokseri, Vuoden siitosuros/siitosnarttu, Vuoden veteraani, Vuoden pentu, Vuoden näyttelybokserikasvattaja, Vuoden juniori, Kasvattaja Malja sekä Delight Memories-palkinnon, jossa huomioidaan myös PK-tulokset.

HARRASTUSKIERTOPALKINNOT

Kaikista palkinnoista ovat oikeutettuja kilpailemaan Suomessa rekisteröidyt bokserit, joiden omistaja on Suomen Bokseriyhdistyksen jäsen. Palkinnot jaetaan Suomen Bokseriyhdistyksen vuosikokouksessa. Koe- ja koulutus-
toimikunnan vetäjä ilmoittaa palkinnon saajalle ennen vuosikokousta palkinnon jakamisesta ja jokainen palkinnon saaja palauttaa kiertopalkinnon seuraavaan SBY:n vuosikokoukseen tai hyvissä ajoin koe- ja koulutustoimikunnan vetäjälle. Palkinnosta ilmoitettaessa pyydetään palkinnon saajaa toimittamaan kuva ja lyhyt, vapaamuotoinen esittely koirakosta Bokseri-lehteä ja SBY:n kotisivuja varten.

​

Huom! Koe- ja koulutustoimikunta laskee pisteet KoiraNetissä olevien tulosten perusteella. Mikäli jonkun koirakon tuloksia ei sieltä vielä löydy, on koirakko itse vastuussa kilpailutulosten toimittamisesta koe- ja koulutustoimikunnan vetäjälle (esim. kopio kilpailukirjasta) erikseen ilmoitettuun päivämäärään mennessä. Bokseritaulu tulee kuitenkin erikseen anoa (ja laskea pisteet) myös erikseen ilmoitettuun päivämäärään mennessä!

Ehtona kiertopalkinnon saamiselle on saavutettu koulutustunnus ko. lajista ko. kilpailukautena.

VUODEN KASVATTAJA

Jalostustoimikunta jakaa Vuoden Kasvattaja-palkinnon tarkat kriteerit täyttävälle kasvattajalle ansioituneesta kasvatustyöstä rodun hyväksi.